Chcete vlastní e-shop? Co všechno si promyslet dopředu?
Jedna ze služeb, které nabízím, je tvorba e-shopu na Shoptetu na klíč. A tak se setkávám s mnoha lidmi, kteří se chtějí pustit do vlastního online prodeje na internetu. A všímám si, že zdaleka ne všichni mají svůj projekt do detailu promyšlený. V dnešním díle bych rád...
Hacknutý WordPress – jak napadení poznat a co s tím?
Často slyšíme o WordPressu jako o 'děravém' redakčním systému, který jde snadno hacknout. Toto vnímání je částečně způsobeno tím, že WordPress je nejpopulárnější redakční systém na světě, což z něj činí častý cíl útočníků. WordPress má obrovskou a aktivní komunitu...
Je dobrý nápad postavit svůj e-shop Shoptetu?
V nedávném článku jsem psal o tom, proč jsem si jako hlavní platformu pro tvorbu webových stránek vybral Wordpress. Dneska to bude o tvorbě e-shopů na české platformě Shoptet. Proč jsem si Shoptet vybral, co všechno s ním lze udělat, pro koho je vhodný a jaké jsou...
Krajský finalista podnikatelské soutěže Živnostník roku 2023
Vážený pane,dovolte nám, abychom Vám s potěšením oznámili, že jako finalista postupujete do krajského kola letošního 18. ročníku podnikatelských soutěží o Ceny Hospodářských novin Firma roku 2023 a Živnostník roku 2023. Srdečně gratulujeme k úspěšnému umístění mezi...
Redakční systém WordPress – světová jednička
Protože jsem si pro tvorbu stránek jako svou specializaci a hlavní platformu vybral WordPress, tento článek to bude o něm. O tom, jak jsem se k němu dostal, v čem je dobrý a v čem naopak moc ne a taky co všechno na něm jde postavit. Redakční systém WordPress - světová...
Mé zkušenosti s podnikáním na volné noze
V první sérii mého podcastu jsem se věnoval mému podnikání na volné noze. Popsal své začátky, důležitá rozhodnutí a věci, které jsem se za těch 12 let naučil. Tady najdete na jednom místě všechny tyto epizody. Jsem přesvědčený, že každý osobní příběh může být pro...
Tvořte obsah, který prodává
Mnoho lidí umí skvěle prodávat naživo při osobním kontaktu. Dokáží zaujmout, srozumitelně představit svou nabídku jak laikům, tak lidem kteří už se vyznají. Dobrý obchodník přesvědčí k nákupu i poradí. A prodá to tak, že zákazník odchází spokojený a s úsměvem. Občas...
Web jako středobod vaší on-line komunikace
Existuje mnoho komunikačních kanálů na internetu. Tento článek chci věnovat tomu nejdůležitějšímu z nich. Vašemu webu. A tomu, proč jsou vaše internetové stránky to nejdůležitější, co na internetu máte. Pokud je tedy máte. Web jako středobod vaší on-line komunikace...
Zapojil jsem se do projektu Den pro školu
Zapojil jsem se jako dobrovolník do programu Den pro školu, který si klade za cíl propojovat studenty a lidi z praxe. 🤝 Prostřednictvím přednášek a workshopů pro základní, střední a vysoké školy tak Den pro školu dává možnost nahlédnout žákům do skutečného pracovního...
Hesla a přístupy: Zbytečné starosti, kterým se dá předejít
Tento článek bude o heslech a přístupech k nejrůznějším službám a jak si ušetřit naprosto zbytečné starosti. Co chvíli totiž s klienty řeším, že z nejrůznějších důvodů přišli o přístup k některé službě, kterou využívají. Jsou to pak často zbytečné tahanice, kterým se...
Zbytečné chyby, které vás mohou stát čas i peníze
Dnes se budu věnovat tématům, s nimiž se v praxi často setkávám. Jsou to zcela zbytečné chyby, které vás mohou stát přinejmenším čas, případně peníze nebo pár zklamaných zákazníků. Nepromyšlené aktivity Jeden můj zákazník, kterému jsem dělal webové stránky, se...
Data jako klíč k úspěšnému marketingu
Toto téma asi není moc sexy, ale je důležité. A podceňované. Alespoň v mém okolí. Mnoho lidí se věnuje rozvoji stránek, práci se sociálními sítěmi, mají spuštěné reklamy a vymýšlí další a další aktivity na internetu i mimo něj, ale nijak je nevyhodnocují. Dělají to...
Online chaos: Jak udržet aktuálnost a přehlednost webu a dalších komunikačních kanálů
Často se setkávám s tím, že když mě zákazníci přizvou jako externího markeťáka, abych jim pomohl sjednotit jejich aktivity na internetu, celá vnější prezentace firmy už neodpovídá tomu, co aktuálně dělají. Prostě se jim to všechno časem nějak vymklo z ruky a to, co...
Výročí 10 let v komunitě navolnenoze.cz
Náhodou jsem dnes zjistil, že jsem propásl únorové desetileté výročí své účasti na prvním think tanku Na volné noze v Brně v roce 2013. A zrovna takové pěkné kulatiny. 🎂 Potkal jsem se tam poprvé naživo mj. s Robert Vlach, Lenka Paprok, Pavel...
Kdo je vašim zákazníkem? Rozdíl mezi B2B a B2C (a co to znamená).
Když začínám spolupráci s novým klientem, zajímám se o to, jak má postavené své podnikání, jaké produkty nebo služby nabízí a hlavně komu. Kdo je jeho zákazník. Ono totiž při plánování marketingu - a to nejen na internetu - hraje důležitou roli, jestli cílíte na...
Spouštím obsahový newsletter Sám sobě marketérem
Fandím lidem, kteří mají chuť se učit a zkoušet věci na vlastní kůži. Tenhle projekt jsem připravil pro nadšence, kteří se pouští (nebo chtějí pustit) do vlastního podnikání a chtějí také proniknout do základů online marketingu. Začínám tvořit obsahový newsletter o...
Základní nástroje pro online marketing svépomocí
Jedno z mých guilty pleasures je objevování a zkoušení nejrůznějších nástrojů a aplikací jak marketingových, tak pro lepší evidenci práce a podnikání obecně. Rád si s nimi hraju, objevuju jejich možnosti, hledám způsoby využití a porovnávám je mezi sebou. A že je z...
Lze dělat online marketing dobře i svépomocí?
V záplavě informací na internetu se zdá, že pro úspěch v online světě je nutné si najít schopnou agenturu nebo freelancera, kteří vám pomohou v té digitální džungli uspět. Že k úspěchu vede cesta pouze zapojením profesionálů v nejrůznějších nových oborech, jako je SEO...
Live stream o podnikání v manželství
Přijali jsme včera s Lenkou pozvání do 14. live streamu Penco. Téma bylo na první pohled dost obyčejné, ale na ten druhý jej řeší řada sportovců. Bylo jím totiž skloubení sportování, rodiny a práce. Veronika Preti se nás ptala: Jak zvládat náročné tréninky, když...
Na umění se chodí do galerie. Ne k vám na web.
Dneska opráším takzvaný „content first“ přístup. Tedy to, že obsah má být na webu a e-shopu na prvním místě. Jak s oblibou často říkám - dobře udělaný web nebo e-shop musí fungovat i když by byl černobílý, ale s dobře vytvořenou strukturou, texty, fotkami a s...
Jak si zvýšit důvěryhodnost na internetu a neodradit zákazníky?
Jste pro své zákazníky důvěryhodní? Zkoušeli jste se na sebe podívat jejich očima? Co se o vás na internetu mohou dozvědět a jak to na ně může působit? Když k vám nebudou mít důvěru, půjdou jinam Začnu příběhem z praxe. Obrátil se na mně klient, že jeho tchán odchází...
Je snazší prodávat stávajícím zákazníkům než hledat stále nové
Všímám si, že hodně provozovatelů e-shopů a dalších podnikatelů se svými stávajícími zákazníky nijak aktivně nepracuje, aby u nich znovu nakoupili. Prodejem ten obchod ukončují a pak znovu hledají nové a nové zákazníky. Vrcholem jejich online marketingu je tak často...
Šablona DIVI pro WordPress
Při tvorbě stránek na WordPressu se využívají šablony, které definují estetický vzhled a často i rozložení obsahu stránek. Některé šablony jsou k dispozici zdarma, jiné se dají koupit nebo si lze šablonu naprogramovat svépomocí. Než se dostanu k tomu, proč jsem si...
Jak vybudovat své firmě dobrou pověst na internetu? Buďte čitelní
Tahle slepá skvrna je podle mých zkušeností dost častá. Jste ponořeni do chodu firmy, soustředíte se na svůj produkt či službu – a ztratíte odstup. Nesledujete, jak váš podnik působí na okolí, které o vás nic neví. Chcete-li působit v online prostředí...
Začínám nahrávat podcast
Tak je to venku - začal jsem nahrávat podcast.🎙️ Pojmenoval jsem ho Remoted - většina mé práce probíhá na dálku, rád spojuji cestování s prací a tak mi ten název sedl tak nějak automaticky. V první sérii tohoto podcastu se chci věnovat podnikání na volné noze. Popsat...
Je lepší WooCommerce nebo Shoptet?
Často se na mě lidé obrací s otázkou, které e-shopové řešení je lepší. Zda jim doporučím WooCommerce nebo Shoptet. Jak asi tušíte, každý systém je vhodný pro něco jiného. Rozhodl jsem se tedy sepsat zde krátké základní srovnání. Woocommerce - e-shop na...
Spouštíme projekt virtuálních sportovních výzev
O víkendu jsme po více než půlroce tvoření a příprav vypustili do světa GoalMasters. Virtuální výzvy, které si dávají za cíl zvednout lidi z gauče a pomoci jim začít žít aktivně a začlenit zdravý pohyb do svého života. Nejdůležitější je vytvořit si návyk na pravidelné...
Ukázky fontů použitelných v Shoptetu
Písma v Shoptetu V rámci základního nastavení vzhledu na Shoptetu si máme možnost vybrat z 15 základních fontů. Můžeme si nastavit typ fontu pro nadpisy (názvy stránek, produktů, obsahové nadpisy) a typ fontu pro odstavcový text. Toto nastavení najdete ve "Vzhled a...
Co vše je potřeba nastavit na Shoptetu před spuštěním?
Často se mi stává, že jsou klienti zpočátku vystrašení, kolik je toho na Shoptetu potřeba nastavit, než mohou začít prodávat. Opravdu je dost věcí, které je potřeba před spuštěním udělat. Cílem není vás vyděsit hromadou úkolů, ale inspirovat k úvaze, zda jste na něco...
Narodila se nám vlastní značka oblečení
Nejlepší školou podnikání i marketingu jsou vlastní projekty. Další takový jsme s Lenkou spustili tento týden. Narodila se nová značka sportovního oblečení "5 am - Sportswear for hard workers". Stylové funkční oblečení pro lidi, kteří mají sport stejně jako my pevnou...