Data jako klíč k úspěšnému marketingu
Toto téma asi není moc sexy, ale je důležité. A podceňované. Alespoň v mém okolí. Mnoho lidí se věnuje rozvoji stránek, práci se sociálními sítěmi, mají spuštěné reklamy a vymýšlí další a další aktivity na internetu i mimo něj, ale nijak je nevyhodnocují. Dělají to...
Online chaos: Jak udržet aktuálnost a přehlednost webu a dalších komunikačních kanálů
Často se setkávám s tím, že když mě zákazníci přizvou jako externího markeťáka, abych jim pomohl sjednotit jejich aktivity na internetu, celá vnější prezentace firmy už neodpovídá tomu, co aktuálně dělají. Prostě se jim to všechno časem nějak vymklo z ruky a to, co...
Kdo je vašim zákazníkem? Rozdíl mezi B2B a B2C (a co to znamená).
Když začínám spolupráci s novým klientem, zajímám se o to, jak má postavené své podnikání, jaké produkty nebo služby nabízí a hlavně komu. Kdo je jeho zákazník. Ono totiž při plánování marketingu - a to nejen na internetu - hraje důležitou roli, jestli cílíte na...
Základní nástroje pro online marketing svépomocí
Jedno z mých guilty pleasures je objevování a zkoušení nejrůznějších nástrojů a aplikací jak marketingových, tak pro lepší evidenci práce a podnikání obecně. Rád si s nimi hraju, objevuju jejich možnosti, hledám způsoby využití a porovnávám je mezi sebou. A že je z...
Lze dělat online marketing dobře i svépomocí?
V záplavě informací na internetu se zdá, že pro úspěch v online světě je nutné si najít schopnou agenturu nebo freelancera, kteří vám pomohou v té digitální džungli uspět. Že k úspěchu vede cesta pouze zapojením profesionálů v nejrůznějších nových oborech, jako je SEO...
Na umění se chodí do galerie. Ne k vám na web.
Dneska opráším takzvaný „content first“ přístup. Tedy to, že obsah má být na webu a e-shopu na prvním místě. Jak s oblibou často říkám - dobře udělaný web nebo e-shop musí fungovat i když by byl černobílý, ale s dobře vytvořenou strukturou, texty, fotkami a s...
Jak si zvýšit důvěryhodnost na internetu a neodradit zákazníky?
Jste pro své zákazníky důvěryhodní? Zkoušeli jste se na sebe podívat jejich očima? Co se o vás na internetu mohou dozvědět a jak to na ně může působit? Když k vám nebudou mít důvěru, půjdou jinam Začnu příběhem z praxe. Obrátil se na mně klient, že jeho tchán odchází...
Je snazší prodávat stávajícím zákazníkům než hledat stále nové
Všímám si, že hodně provozovatelů e-shopů a dalších podnikatelů se svými stávajícími zákazníky nijak aktivně nepracuje, aby u nich znovu nakoupili. Prodejem ten obchod ukončují a pak znovu hledají nové a nové zákazníky. Vrcholem jejich online marketingu je tak často...
Šablona DIVI pro WordPress
Při tvorbě stránek na WordPressu se využívají šablony, které definují estetický vzhled a často i rozložení obsahu stránek. Některé šablony jsou k dispozici zdarma, jiné se dají koupit nebo si lze šablonu naprogramovat svépomocí. Než se dostanu k tomu, proč jsem si...
Jak vybudovat své firmě dobrou pověst na internetu? Buďte čitelní
Tahle slepá skvrna je podle mých zkušeností dost častá. Jste ponořeni do chodu firmy, soustředíte se na svůj produkt či službu – a ztratíte odstup. Nesledujete, jak váš podnik působí na okolí, které o vás nic neví. Chcete-li působit v online prostředí...
Je lepší WooCommerce nebo Shoptet?
Často se na mě lidé obrací s otázkou, které e-shopové řešení je lepší. Zda jim doporučím WooCommerce nebo Shoptet. Jak asi tušíte, každý systém je vhodný pro něco jiného. Rozhodl jsem se tedy sepsat zde krátké základní srovnání. Woocommerce - e-shop na...
Ukázky fontů použitelných v Shoptetu
Písma v Shoptetu V rámci základního nastavení vzhledu na Shoptetu si máme možnost vybrat z 15 základních fontů. Můžeme si nastavit typ fontu pro nadpisy (názvy stránek, produktů, obsahové nadpisy) a typ fontu pro odstavcový text. Toto nastavení najdete ve "Vzhled a...
Co vše je potřeba nastavit na Shoptetu před spuštěním?
Často se mi stává, že jsou klienti zpočátku vystrašení, kolik je toho na Shoptetu potřeba nastavit, než mohou začít prodávat. Opravdu je dost věcí, které je potřeba před spuštěním udělat. Cílem není vás vyděsit hromadou úkolů, ale inspirovat k úvaze, zda jste na něco...
Shoptet má o stříbrného partnera víc
Na dnešek jsem byl pozvaný do Shoptetu spolu se skupinkou vybraných partnerů na školení na vyšší úroveň certifikace. O co se vlastně jedná? Shoptet jakožto tvůrce (pro mně rozhodně) nejlepší tuzemské "krabicové" e-shopové platformy v rámci dodržování vysokého...
Kurz WordPressu pro začátečníky v Praze
Ve čtvrtek 4.4.2019 proběhne další celodenní workshop WordPress pro začátečníky pořádaném Ateliérem fotografické praxe (AFOP) v příjemných prostorech ateliéru Innovate v Praze. Chcete se přidat? Cílem kurzu bude vysvětlit základní pravidla tvorby stránek počínaje...
5 základních věcí, které hlídat u WordPressu
Jsou základní věci, které je vhodné připomínat neustále dokola. Toto je pět základních věcí, na které dávat pozor u webů postavených na WordPressu. 1. Aktuální WordPress, pluginy i šablony Zdá se to jako samozřejmá věc, ale hodně lidí zapomíná na pravidelnou údržbu a...
WordPress: Jak se dostat do administrace, když neznám heslo?
Obrací se na mě klienti, že mají webové stránky postavené na WordPressu, fungujou jim X let a neměli důvod do nich zasahovat. "Synovec souseda bývalého zaměstnance" jim je kdysi nějak udělal ale oni na něj už nemají kontakt a neví jak stránky upravit, když by to teď...
Kurz WordPress pro začátečníky (workshop)
V sobotu 9.12.207 se jsem školil zájemce o tvorbu stránek na celodenním workshopu WordPress pro začátečníky pořádaném Ateliérem fotografické praxe (AFOP) v příjemných prostorech ateliéru Innovate v Praze. Cílem kurzu bylo vysvětlit základní pravidla tvorby stránek...
HR marketing
HR marketing nebo-li tvorba kvalitní značky společnosti směrem k uchazečům o zaměstnání je znovuoživeným tématem posledních měsíců. Nedostatek vhodných kandidátů v některých segmentech na trhu práce je silným podnětem k zamyšlení zejména pro firmy, které se mu dříve...
WordPress workshop na FOTOEXPO 2017 (vložena prezentace)
V sobotu 21.10.2017 jsem byl pozvaný na veletrh fototechniky FOTOEXPO 2017 do Národního domu v Praze na Vinohradech, abych vedl workshop na téma "Tvoříme fotografický web ve wordpressu aneb jak na funkční web?". Hodina a půl vyhrazená pro naše povídání utekla jako...
Víte, na co si máte jako klient dávat pozor?
Několikrát jsem se v poslední době setkal s tím, že jsem přebíral správu klientova webu a ten neměl nejmenší představu o tom, k čemu jako vlastník stránek má mít přístupy. Jaké služby na internetu vlastně využívá a k čemu slouží. A podobně to lidé mají i s povědomím o...
Jak probíhá spolupráce s marketérem?
Většina lidí si umí představit, jak asi bude probíhat spolupráce s grafikem nebo programátorem. Co ale čekat od spolupráce s marketérem a jak taková spolupráce probíhá mnoho lidí neví. A tak jsem se rozhodl to krátce popsat v tomto článku. Kdo je to vlastně marketér?...
Zákaznický chat jako marketingový nástroj
Jedni jej nenávidí, jiní milují. Zákaznický chat. Když je správně používaný, pomáhá a výrazně zvyšuje konverze zákazníků. Když je používaný špatně, prudí a návštěvníky odrazuje. Seznamte se s populárním marketingovým nástrojem současnosti. K čemu zákaznický chat na...
Pomoc! Mám UŽ TÝDEN spuštěný web a ještě nikdo nevolal!
Máte velké očekávání. Až se spustí nový web, bude to super. Začne business. Objednávky a zakázky se jen pohrnou. Spousta nových zákazníků. Spousta peněz. A realita? Spustil se web...a nic. Uběhl den, dva, týden...a davy zákazníků nikde. Co je špatně? Čekáte u telefonu...
B2B marketing – víte, jak na něj?
Pokud vaším zákazníkem není konečný spotřebitel, ale společnost, která dále přeprodává vaše produkty nebo služby, měl by tomu také odpovídat váš přístup k marketingu. V tomto článku se podíváme na to, v čem je potřeba dělat marketing pro sektor B2B odlišně....
Proč mám rád inbound marketing?
S termínem inbound marketing jsem se poprvé setkal někdy před dvěma lety na zahraničních webech. Od té doby se stává stále populárnější i u nás. Jedná se vlastně o koncepční vytváření neplacených zdrojů návštěvnosti. Zjednodušeně by se dalo říct, že inbound marketing...
Krizová komunikace je také marketing
Není to tak dávno, co český internet a média zaplavila "šokující zpráva" o křehčeném mase z pořadu Romana Vaňka Peklo na talíři. Video má k dnešnímu dni téměř 2 miliony shlédnutí a vyvolalo bouřlivou reakci lidí s veřejným lynčem obchodního řetězce Albert - především...
Správa firemní on-line propagace? Jednoduše!
Internet je lemován dlouhou řadou pomníčků v podobě osamocených aktualit na firemních stránkách, které hlásají s pětiletým zpožděním slavnostní spuštění nových stránek. Od té doby se totiž nikdo nedostal k tomu uveřejnit sebemenší novinku. Být na internetu, to není...
Jak na grafiku, když se musí šetřit?
Čas od času nastanou situace, kdy je potřeba hlídat investice obzvláště pečlivě. Namátkou - start podnikání, startup, pořádání jednorázové akce, dobročinné aktivity a podobně. Pokud jednou z položek v nákladech je i základní vizuální styl a tvorba webu/ů, můžete se...
Jak používám myšlenkové mapy
Delší čas jsem ignoroval pochvalné články o myšlenkových mapách - nevěděl jsem, co si pod tím termínem představit a některé jejich příliš kreativní ztvárnění mne spíše odradily od dalšího pátrání po tom o co vlastně jde. No a jak to bývá, oklikou jsem se k nim dostal,...