Co vše je potřeba nastavit na Shoptetu před spuštěním?
Často se mi stává, že jsou klienti zpočátku vystrašení, kolik je toho na Shoptetu potřeba nastavit, než mohou začít prodávat. Opravdu je dost věcí, které je potřeba před spuštěním udělat. Cílem není vás vyděsit hromadou úkolů, ale inspirovat k úvaze, zda jste na něco...
On-line nástroje k podnikání na volné noze
Už to je nějaký čas, co jsem psal článek se seznamem osmi on-line nástrojů, které denně používám. Stejně jako se mění a vyvíjí dostupné nástroje na trhu, tak se postupně mění i způsob mojí práce a s tím i nástroje, které k ní používám. Tady jsou ty nejdůležitější,...
Dalších 9 knižních tipů pro podnikání a život na volné noze
I když jsem se v poslední době věnoval spíše studiu sportovní literatury, zde je 9 knih, co se mi dostaly do rukou a patří na tento web. Jsou to hlavně publikace o zefektivnění podnikání, work/life balance. Naprostou peckou jsou první tři - Restart, V práci nemusí být...
4 roky na volné noze
Teď v listopadu to jsou 4 roky od mého plného přestupu ze zaměstnání (po pěti letech podnikání při práci) na volnou nohu. Nebudu hodnotit, jestli je lepší být zaměstnaný nebo podnikat. Je to prostě jiné. Já si vybral podnikání. Není prostor pro alibismus, za vše...
Shoptet má o stříbrného partnera víc
Na dnešek jsem byl pozvaný do Shoptetu spolu se skupinkou vybraných partnerů na školení na vyšší úroveň certifikace. O co se vlastně jedná? Shoptet jakožto tvůrce (pro mně rozhodně) nejlepší tuzemské "krabicové" e-shopové platformy v rámci dodržování vysokého...
Kurz WordPressu pro začátečníky v Praze
Ve čtvrtek 4.4.2019 proběhne další celodenní workshop WordPress pro začátečníky pořádaném Ateliérem fotografické praxe (AFOP) v příjemných prostorech ateliéru Innovate v Praze. Chcete se přidat? Cílem kurzu bude vysvětlit základní pravidla tvorby stránek počínaje...
5 základních věcí, které hlídat u WordPressu
Jsou základní věci, které je vhodné připomínat neustále dokola. Toto je pět základních věcí, na které dávat pozor u webů postavených na WordPressu. 1. Aktuální WordPress, pluginy i šablony Zdá se to jako samozřejmá věc, ale hodně lidí zapomíná na pravidelnou údržbu a...
Petr Pištělák – Zvyšte obrat a zisk firmy metodou Profitbooster
Není to tak dávno, co jsem v rukou poprvé držel první knihu Petra Pištěláka a už jsme se dočkali i její české verze. Na tuzemský trh tak přichází sbírka hodnotných rad a poznatků z praxe, kterou ocení nejeden marketér, majitel či ředitel firmy. Nejkratší cestou k cíli...
WordPress: Jak se dostat do administrace, když neznám heslo?
Obrací se na mě klienti, že mají webové stránky postavené na WordPressu, fungujou jim X let a neměli důvod do nich zasahovat. "Synovec souseda bývalého zaměstnance" jim je kdysi nějak udělal ale oni na něj už nemají kontakt a neví jak stránky upravit, když by to teď...
Organizace práce v roce 2018
Jednu z největších výzev podnikání na volné noze je pro mě organizace času a pracovních úkolů. Jak průběžně komunikovat s klienty a zároveň pracovat na zakázkách a odevzdávat je v dohodnutých termínech. S narůstajícím objemem práce vnímám potřebu zásadnějšího kroku v...
Kurz WordPress pro začátečníky (workshop)
V sobotu 9.12.207 se jsem školil zájemce o tvorbu stránek na celodenním workshopu WordPress pro začátečníky pořádaném Ateliérem fotografické praxe (AFOP) v příjemných prostorech ateliéru Innovate v Praze. Cílem kurzu bylo vysvětlit základní pravidla tvorby stránek...
HR marketing
HR marketing nebo-li tvorba kvalitní značky společnosti směrem k uchazečům o zaměstnání je znovuoživeným tématem posledních měsíců. Nedostatek vhodných kandidátů v některých segmentech na trhu práce je silným podnětem k zamyšlení zejména pro firmy, které se mu dříve...
WordPress workshop na FOTOEXPO 2017 (vložena prezentace)
V sobotu 21.10.2017 jsem byl pozvaný na veletrh fototechniky FOTOEXPO 2017 do Národního domu v Praze na Vinohradech, abych vedl workshop na téma "Tvoříme fotografický web ve wordpressu aneb jak na funkční web?". Hodina a půl vyhrazená pro naše povídání utekla jako...
Jak zadávat práci grafikovi k oboustranné spokojenosti (článek pro magazín Starting Up)
V únorovém čísle e-magazínu Starting Up popisuji základní situace, které mohou nastat při zadávání práce grafikovi nebo reklamní agentuře. A především to, jak od nich dostat výstup, jaký potřebujete. Magazín je určen pro všechny freelancery/volnonožce, start-upisty,...
Petr Pištělák – The Profitbooster Method: A guide to build and grow any business
Měl jsem tu čest, být pozván na evropský křest knížky The Profitbooster Method: A guide to build and grow any business, kterou napsal Petr Pištělák ze společnosti Profit Booster. Neváhal jsem ani vteřinu a využil této výjimečné nabídky. Kmotry knihy se staly přední...
Víte, na co si máte jako klient dávat pozor?
Několikrát jsem se v poslední době setkal s tím, že jsem přebíral správu klientova webu a ten neměl nejmenší představu o tom, k čemu jako vlastník stránek má mít přístupy. Jaké služby na internetu vlastně využívá a k čemu slouží. A podobně to lidé mají i s povědomím o...
Krizová komunikace na internetu (článek pro magazín Starting Up)
Pro první letošní číslo e-magazínu Starting Up jsem napsal článek o krizové komunikaci na internetu. Magazín je určen pro všechny freelancery/volnonožce, start-upisty, majitele zavedených firem a řemeslných dílen, ale i ty, kteří o vlastní firmě zatím jen sní. Číslo...
Rozhovor pro MladyPodnikatel.cz
Jirka Rostecký si mně pozval do studia MladyPodnikatel.cz k rozhovoru na téma"Jak opustit zaměstnání a přejít na volnou nohu, i když máte rodinu a hypotéku". Celý rozhovor, jak hodnotím pět let podnikání při zaměstnání i svůj první plnohodnotný rok na volné noze si...
Můj první (šestý) rok na volné noze
Na konci října slavím takové zvláštní výročí. První rok 100% na volné noze. Podnikám sice od roku 2011, ale předtím to bylo postupné rozkoukávání se při zaměstnání. A zabralo to opravdu pět let, než jsem se rozhodl udělat ten zásadní krok a dát výpověď z prestižního...
Jak probíhá spolupráce s marketérem?
Většina lidí si umí představit, jak asi bude probíhat spolupráce s grafikem nebo programátorem. Co ale čekat od spolupráce s marketérem a jak taková spolupráce probíhá mnoho lidí neví. A tak jsem se rozhodl to krátce popsat v tomto článku. Kdo je to vlastně marketér?...
Zákaznický chat jako marketingový nástroj
Jedni jej nenávidí, jiní milují. Zákaznický chat. Když je správně používaný, pomáhá a výrazně zvyšuje konverze zákazníků. Když je používaný špatně, prudí a návštěvníky odrazuje. Seznamte se s populárním marketingovým nástrojem současnosti. K čemu zákaznický chat na...
Příručka marketéra – Krizová komunikace je také marketing
Dnes vyšel můj první článek na portálu TyInternety.cz, který by měl čtenářům přinést užitečné tipy na to, jak lze předejít zbytečným následkům při řešení krizové situace na sociálních sítích a jak se lze na tyto situace připravit. Nedorozumění či chyby se...
Rozhovor o Facebooku pro Rádio ZET (české BBC)
V pátek 10 .6. 2016 jste měli možnost slyšet na Rádiu ZET (dříve BBC) můj krátký rozhovor s moderátorem Ondřejem Zehnalem na téma Facebooku a celebrity na Facebooku. Zvukový záznam nemám k dispozici, níže alespoň obsah rozhovoru. Obsah ve zkratce: Co to vlastně v...
Pomoc! Mám UŽ TÝDEN spuštěný web a ještě nikdo nevolal!
Máte velké očekávání. Až se spustí nový web, bude to super. Začne business. Objednávky a zakázky se jen pohrnou. Spousta nových zákazníků. Spousta peněz. A realita? Spustil se web...a nic. Uběhl den, dva, týden...a davy zákazníků nikde. Co je špatně? Čekáte u telefonu...
Rozhovor v Elektrika.TV
Svou premiéru před kamerami jsem absolvoval 18.3.2016, kdy jsem přijal pozvání na rozhovor v Elektrika.TV při živém vysílání z Amper fora 2016. S moderátorkou Lucií Polačkovou jsme si povídali na téma Marketing a webové stránky pro podnikatele. Obsah ve zkratce: V čem...
B2B marketing – víte, jak na něj?
Pokud vaším zákazníkem není konečný spotřebitel, ale společnost, která dále přeprodává vaše produkty nebo služby, měl by tomu také odpovídat váš přístup k marketingu. V tomto článku se podíváme na to, v čem je potřeba dělat marketing pro sektor B2B odlišně....
Dalších 10 zajímavých knih
Přináším opět po čase krátký přehled zajímavých knih, které jsem v poslední době přečetl. Aktuálně na mne čekají kniha Telling Lies od Paula Ekmana a (delší dobu odkládaná) kniha Prioritizing Web Usability od Jakoba Nielsena a Hoa Lorangera.Knihy o marketingu a...
Proč mám rád inbound marketing?
S termínem inbound marketing jsem se poprvé setkal někdy před dvěma lety na zahraničních webech. Od té doby se stává stále populárnější i u nás. Jedná se vlastně o koncepční vytváření neplacených zdrojů návštěvnosti. Zjednodušeně by se dalo říct, že inbound marketing...
Tak už to přišlo – je ze mě freelancer!
Po dlouhých pěti letech podnikání při zaměstnání a váhání, zda se do toho pustit naplno jsem v polovině letošních prázdnin udělal další zásadní životní rozhodnutí. Jdu do toho - budu podnikat naplno. Začal jsem se připravovat na opuštění dobrého místa v zaměstnání,...
Krizová komunikace je také marketing
Není to tak dávno, co český internet a média zaplavila "šokující zpráva" o křehčeném mase z pořadu Romana Vaňka Peklo na talíři. Video má k dnešnímu dni téměř 2 miliony shlédnutí a vyvolalo bouřlivou reakci lidí s veřejným lynčem obchodního řetězce Albert - především...